Rob maakt een rondje Nepal

21 februari 2019 - Bhaktapur, Nepal

Op veler verzoek toch maar een korte reisblog. De heenreis verliep zomaar eens gladjes. Geen "last call for mr. Laan" , geen zoekgeraakte bagage, geen stakingen en geen pinpas vergeten in de pinautomaat. Wordt bijna saai. Alleen een Nepalese oma die met haar dochter en 2 baby's mijn plaats had ingenomen. Geen oog dichtgedaan dus, uiteindelijk op de stoel vóór hun, maar als dat alles is...

1e dag even rondgekeken en de sweet smell of Asia opgesnoven. Wat een gekkenhuis hier. Prima hotel trouwens met mooie panorama's vanaf het dakterras. Ook nog even het beroemde Durbar square bekeken, waar de enorme schade van de aardbeving van 2015 nog goed te zien is.

2e dag motor opgehaald. De bestelde Honda CRF 250 was volledig nagekeken en geserviced. Alles OK, behalve de versnellingsbak dan, bleek toen ik wegreed. Niet uit de 1e te krijgen. Afijn, andere motor gekregen die is wel goed. Maar wat een gekkenhuis daar in Kathmandu en op alle doorgaande wegen. Drúk! En 4 gouden regels: 1. Hou je ogen vóór je, niet in de spiegels of opzij kijken. 2. Max 1m afstand houden, 20 cm is ook genoeg. 3. Niet abrupt sturen of remmen en 4. Toeteren!!! 1x als je gaat inhalen, 3x als het gevaarlijk wordt, en als je een hele harde claxon hoort: BUS! : aan de kant. En rijden zonder sjaaltje voor je neus is hier onmogelijk ondanks redelijke temp overdag. Emissie eisen, wat is dat?

Volgende dag gelijk op pad gegaan, richting Nagarkot, van waar prachtige uitzichten op de Himalaya, een giga muur van de hoogste bergen op aarde die vanuit het vliegtuig al te zien was. Echt indrukwekkend. Nou, en vandaag weer ff een rondje gemaakt, gedeeltelijk offroad, zand en modder, geëindigd in Bhaktapur. Morgen zie ik wel weer verder. See you!

Ps Het is een beetje behelpen via de app. Morgen meer foto's.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eva:
    Hey Rob, wat mooi! Keep ‘n going! Kus Eva
  2. Rob Pieters:
    Ha Rob, mooi man. Geniet! Groet Rob
  3. Bas van der Horst:
    21 februari 2019
    Wat leuk om weer te lezen! Meer verhalen hoop ik!
  4. Truus Vos:
    21 februari 2019
    Hoi Rob fijn om weer met je mee te kijken op je prachtige reis.Al het goeds x
  5. Aad:
    22 februari 2019
    Ga nou toch gewoon eens naar Marken en Volendam joh.....Of nou ja als je dan toch ver weg wil naar Valkenburg
  6. Nicole:
    22 februari 2019
    Leuk om je te volgen...je schrijft leuk!☺goede foto's ook! Have funX
  7. Renske & Dave:
    22 februari 2019
    Weer effe meegenieten, heerlijk!! Dave en ik zijn een beetje jaloers natuurlijk 😊. Enjoy lieverd dikke knuffels💋
  8. Levina de Ronde:
    22 februari 2019
    Jij kan niet stoppen .... het zit in je bloed. Geweldig! Geniet er van en kom weer heelhuids terug
  9. Annetta van Balen:
    22 februari 2019
    Ik Zie het je Vertellen Rob! Ik hoop dat je mooie herinneringen kunt maken. Kali-tempel niet vergeten!!!
    Liefs en kus: Annetta
  10. Paul:
    22 februari 2019
    Wat een geweldig avontuur weer Rob. Ik ga je natuurlijk volgen. En met je mooi geschreven vehalen voelt het bijna alsof ik zelf op reis ben (onderuitgezakt op de bank..). Veel plezier!
  11. Dave white:
    22 februari 2019
    Another great adventure Rob,ride safe buddy.
  12. Han van der Wouden:
    23 februari 2019
    Ha ha Rob, die Aad heeft een punt..,waarom niet een rondje binnen ons mooie landje.."ff weg van de snelweg en d'r zijn hier geen aardbevingen?! Mooi man, ik heb er in oude afgedankte bussen rondgereden, precies de route die jij nu doet...en ik krijg er weer de creeps van...brrr langs die diepe ravijnen over niet geasfalteerde weggetjes maar het is een onvergetelijke trip! Rob heb een veilige en fijne tijd en ik hoop gauw weer eens een borrel met je te drinken! Cheers!!
  13. Rob helmhout:
    23 februari 2019
    Wat een avontuur zeg! Doe voorzichtig hè 👍😉😁
  14. Wilma:
    25 februari 2019
    Leuk om mee te lezen, Rob! Geniet, en veilig thuis x
  15. Derk:
    26 februari 2019
    Born to B wild Robbie!
    Keep on going!
    Maar wel voorzichtig he......
  16. Petra:
    2 maart 2019
    Geniet! Dan geniet ik mee! X
  17. Wesley Hemelrijk:
    13 maart 2019
    Rob wat geweldig om je verhalen hier te lezen. Bedankt voor de tip om even te googlen vanmiddag voor de rijles.
    Ik kijk uit naar de rest van je reizen en verhalen. Groetjes Wesley Hemelrijk.
    Straks ook motorrijder. Mede dankzij jou😎